Setting Places at the Table
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/6567Parole chiave:
history of music, new generations and music historyAbstract
A recent survey by the National Endowment for the Arts found that only 2% of Americans listen to “Classical” music with regularity, and fewer practice or play art or historic music even once in a year. The rotating kaleidoscope of new technologies, repertories, interpretation, and cultural values can become not an ultimate bewilderment, a nail in the coffin of art and historic music, but a powerful tool for revitalizing how it engages persons of all age groups and how it can broaden its understanding. The table of musical places we set can respond to the narrative we carefully conceive for any condition at hand, for the student or scholar or layperson we address, for an intentional kaleidoscope of presentations. Such an attitude might let the other 98% discover art and historic music and see their lives mirrored and betteredDownloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Copyright (c) 2016 James R. Briscoe
I diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale (codice legale completo).
Vedere inoltre la nostra Open Access Policy.
Metadati
Tutti i metadati dei materiali pubblicati sono rilasciati in pubblico dominio e possono essere utilizzati da ognuno per qualsiasi scopo. Questi includono i riferimenti bibliografici.
I metadati – riferimenti bibliografici inclusi – possono essere riutilizzati in qualsiasi formato senza ulteriori autorizzazioni, incluso per scopo di lucro. Chiediamo cortesemente agli utenti di includere un collegamento ai metadati originali.