Don Giovanni Goes to Prison: Teaching Opera behind Bars
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/6574Parole chiave:
Teaching Opera, Prison educational initiatives, Incarcerated students, Mozart, Don GiovanniAbstract
Teaching opera in prison presents challenges, such as limits imposed on printed and recorded material to study it, or the audio-visual technology in the classroom space, yet, no other experience can be so inspiring and rewarding for everybody involved. This essay focuses on teaching opera, in particular Mozart’s Don Giovanni, to imprisoned students in America. It addresses pedagogical challenges on how to teach opera in prison and advocates for the need to leave the ivory tower of academia and engage in social action. If opera is still perceived as an elitist art form, it is because it is artificially kept that way by being practiced, taught, studied, and promoted only among an exclusive sector of our population.
Downloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Copyright (c) 2016 Pierpaolo Polzonetti
I diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale (codice legale completo).
Vedere inoltre la nostra Open Access Policy.
Metadati
Tutti i metadati dei materiali pubblicati sono rilasciati in pubblico dominio e possono essere utilizzati da ognuno per qualsiasi scopo. Questi includono i riferimenti bibliografici.
I metadati – riferimenti bibliografici inclusi – possono essere riutilizzati in qualsiasi formato senza ulteriori autorizzazioni, incluso per scopo di lucro. Chiediamo cortesemente agli utenti di includere un collegamento ai metadati originali.