L'Educazione musicale nelle "Indicazioni per il curricolo": tra esperienza, produzione, ascolto

Autori

  • Paolo Somigli Dipartimento di Musica e Spettacolo, Università di Bologna

DOI:

https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/3230

Parole chiave:

esperienza, educazione musicale, musica d'arte

Abstract

The article starts from a reflection about the concept of “experience” in XXth-Century Pedagogy; on this basis, it discusses some aspects of the Indicazioni per il curricolo (2007), with special care to the problem of the musical genres, music listening and the production; then it underlines the importance of offering to children new musical experience, paying special attention to the role of the music of art in music education.

Downloads

Pubblicato

2012-11-13

Come citare

Somigli, P. (2012). L’Educazione musicale nelle "Indicazioni per il curricolo": tra esperienza, produzione, ascolto. Musica Docta, 2(1), 79–84. https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/3230

Fascicolo

Sezione

Articoli