Patriotism and Nationalism in Music Education, a cura di David Hebert e Alexandra Kertz-Welzel, Farnham, Ashgate, 2012
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/5878Parole chiave:
patriottismo, nazionalismo, educazione musicale, inno nazionale, interculturaleAbstract
This book addresses the otherwise neglected issue of nationalism in music education, starting from a cross-cultural approach that considers various contexts from five different continents and historical periods. The approach is problematic and reconciliatory, and views the use of music as in, for example, the national anthem, as a means of creating relations rather than divisions.
Downloads
Pubblicato
2015-12-28
Come citare
Giuriati, G. (2015). Patriotism and Nationalism in Music Education, a cura di David Hebert e Alexandra Kertz-Welzel, Farnham, Ashgate, 2012. Musica Docta, 5(1), 135–138. https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/5878
Fascicolo
Sezione
Recensioni
Licenza
Copyright (c) 2015 Giovanni Giuriati
I diritti d'autore e di pubblicazione di tutti i testi pubblicati dalla rivista appartengono ai rispettivi autori senza alcuna restrizione.
Questa rivista è distribuito con licenza Creative Commons Attribuzione - Condividi allo stesso modo 3.0 Unported (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.