Toward a Skills-Based Curriculum: Recent Trends in Music History Pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/6575Parole chiave:
Music history, Pedagogy, Curriculum, Information AgeAbstract
The Information Age poses a crucial dilemma for musicologists. If our courses value the dissemination of knowledge as a primary goal, then we must find a way to compete with the vast oceans of knowledge at our students’ fingertips. However, if we rethink our curricula, we can make our courses about more than simply the acquisition of knowledge, transforming them into courses about the use of knowledge.Downloads
Pubblicato
2016-12-30
Come citare
Roust, C. (2016). Toward a Skills-Based Curriculum: Recent Trends in Music History Pedagogy. Musica Docta, 6(1), 105–108. https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/6575
Fascicolo
Sezione
Articoli
Licenza
Copyright (c) 2016 Colin Roust
I diritti d'autore e di pubblicazione di tutti i testi pubblicati dalla rivista appartengono ai rispettivi autori senza alcuna restrizione.
Questa rivista è distribuito con licenza Creative Commons Attribuzione - Condividi allo stesso modo 3.0 Unported (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.