Leaving the Wolf’s Glen: Measuring Decanonization in the Digital Age
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/6568Parole chiave:
Carl Maria von Weber, Der Freischütz, Anthology, DecanonizationAbstract
This essay explores the idea of “decanonization” in reference to the “Wolf’s Glen Scene” (the Act II Finale) of Carl Maria von Weber’s Der Freischütz. It uses the presence of Der Freischütz excerpts in succeeding editions of the Norton Anthology of Western Music as an index of the opera’s centrality to the music-historical canon. While Weber’s opera seems to have maintained its relative position in the anthology, the very idea of music history as organized around a canon of works has been in steep decline.
Downloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Copyright (c) 2016 Stephen Meyer
I diritti d'autore e di pubblicazione di tutti i testi pubblicati dalla rivista appartengono ai rispettivi autori senza alcuna restrizione.
Questa rivista è distribuito con licenza Creative Commons Attribuzione - Condividi allo stesso modo 3.0 Unported (licenza completa).
Vedere anche la nostra Open Access Policy.