Keynote: Italian Musicologists and the Challenge of Music Pedagogy
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/6561Parole chiave:
Musicology, Educational Science, Pedagogy and Music DidacticsAbstract
The article offers an overview of the research and initiatives that have been carried out over the past 15 years by a group of Italian scholars in the field of Music Pedagogy. In Italy, but also in other European countries, musicological and pedagogic-didactic researches often appear to be pursued separately. On the one hand, Musicology has increasingly narrowed its focus on strictly discipline-related topics, while the development of Music Pedagogy and Music Didactics has mostly taken place outside of universities, with no connections to the so-called “learned knowledge” (or savoir savant) of Musicology and Educational Science (General Pedagogy and Didactics). Therefore, while it is essential that musicologists build a specific scholarly knowledge that is solid and sound in all respects, what is equally essential is that this knowledge is channelled into the didactics of the discipline and utilized in school settings.
Downloads
Pubblicato
Come citare
Fascicolo
Sezione
Licenza
Copyright (c) 2016 Giuseppina La Face
I diritti d'autore di tutti i testi nella rivista appartengono ai rispettivi autori senza restrizioni.
La rivista è rilasciata sotto una licenza Creative Commons Attribuzione Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale (codice legale completo).
Vedere inoltre la nostra Open Access Policy.
Metadati
Tutti i metadati dei materiali pubblicati sono rilasciati in pubblico dominio e possono essere utilizzati da ognuno per qualsiasi scopo. Questi includono i riferimenti bibliografici.
I metadati – riferimenti bibliografici inclusi – possono essere riutilizzati in qualsiasi formato senza ulteriori autorizzazioni, incluso per scopo di lucro. Chiediamo cortesemente agli utenti di includere un collegamento ai metadati originali.