EMILIO SALA, Il valzer delle camelie. Echi di Parigi nella "Traviata", Torino, EDT, 2008
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/3220Keywords:
drammaturgia musicale, Verdi, La traviata, boulevardAbstract
È stata spesso sottolineata l’importanza del teatro popolare parigino di metà ’800 per la comprensione storica della drammaturgia verdiana. Nel saggio Il valzer delle camelie. Echi di Parigi nella “Traviata” Emilio Sala (Università di Milano) mostra quanto l’opera di Verdi abbia assimilato proprio da questo contesto sociale e musicale. Il dramma è interpretato alla luce del ricco «sistema di rappresentazione» che le preesiste e che proprio nei teatri popolari parigini vede codificate molte delle costanti che la caratterizzano.Downloads
Published
2012-11-12
How to Cite
Badolato, N. (2012). EMILIO SALA, Il valzer delle camelie. Echi di Parigi nella "Traviata", Torino, EDT, 2008. Musica Docta, 2(1), 87–88. https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/3220
Issue
Section
Book Reviews
License
Copyright (c) 2012 Nicola Badolato
The copyrights of all the texts on this journal belong to the respective authors without restrictions.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution Share-Alike 4.0 International License (full legal code).
See also our Open Access Policy.
Metadata
All the metadata of the published material is released in the public domain and may be used by anyone free of charge. This includes references.
Metadata — including references — may be re-used in any medium without prior permission for both not-for-profit and for-profit purposes. We kindly ask users to provide a link to the original metadata record.