L'opera a scuola: il 'cosa', il 'come', il 'perché'
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/2147Keywords:
melodramma, scuola,Abstract
Gli adolescenti che frequentano le nostre scuole hanno poca o nessuna dimestichezza col melodramma, e spesso lo guardano pure con sospetto: avvicinarli a questo mondo, ai suoi soggetti e ai suoi meccanismi di funzionamento e significazione impone una serie di scelte che tengano conto di questo stato di cose, tanto per i contenuti quanto per i metodi di lavoro.Downloads
Published
2011-09-18
How to Cite
Chiesa, S. (2011). L’opera a scuola: il ’cosa’, il ’come’, il ’perché’. Musica Docta, 1(1), 43–47. https://doi.org/10.6092/issn.2039-9715/2147
Issue
Section
Articles
License
Copyright (c) 2011 Silvana Chiesa
The copyrights of all the texts on this journal belong to the respective authors without restrictions.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution Share-Alike 4.0 International License (full legal code).
See also our Open Access Policy.
Metadata
All the metadata of the published material is released in the public domain and may be used by anyone free of charge. This includes references.
Metadata — including references — may be re-used in any medium without prior permission for both not-for-profit and for-profit purposes. We kindly ask users to provide a link to the original metadata record.