Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Board
Privacy Statement
Contact
SagGEM
Search
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 9 (2019)
Vol. 9 (2019)
Published:
2019-12-20
Editorial
To the reader
Giuseppina La Face
I-VII
PDF (Italiano)
PDF
Bridging Pre-College and Post-Secondary Music Education: Introductory Remarks
Matthew C. Balensuela, Pierpaolo Polzonetti
IX-X
PDF
Articles
Music as Liberal Art: the Continuing Relevance of Medieval Music Pedagogy in Teacher Education
Matthew C. Balensuela
1-8
PDF
Teaching Humanities and Science through Music in Primary Education
Pierpaolo Polzonetti, Maggie Youngblood
9-20
PDF
Un soggetto scabroso, un progetto ambizioso: il “Giasone” va alla Scuola Primaria
Lorenzo Bianconi, Silvia Cancedda
21-45
PDF (Italiano)
Teaching Music History in the Margins
James A. Davis, Jessica Lotyczewski, Henryk Lotyczewski
47-56
PDF
A Praxial Approach to Musicology in the Secondary School Curriculum
James Vincent Maiello
57-65
PDF
Opinion Pages
Musica e scuola in Italia: le recenti disposizioni legislative (1999-2019)
Luca Aversano
67-76
PDF (Italiano)
Sulla formazione dei docenti di discipline musicali della scuola secondaria: un (breve) discorso accademico-politico
Daniele Sabaino
77-84
PDF (Italiano)
Music, Culture and Education in Post-Colonial Hong Kong
Brian Thompson
85-95
PDF
Zur (musik-)pädagogischen Ambivalenz eines interkulturell angelegten Musikunterrichts in der allgemeinbildenden Schule
Katrin Bye-Reiners
97-108
PDF (Deutsch)
L’educazione musicale in Alto Adige nella Facoltà di Scienze della formazione e nella scuola: potenzialità e sfide future
Franz Comploi, Sarah Schrott
109-117
PDF (Italiano)
La collaborazione tra scuole e università: il caso dei “Classici in classe”
Anna Quaranta, Anna Scalfaro
119-126
PDF (Italiano)
Valore formativo del melodramma. Lectio magistralis di congedo dall’Università di Torino
Paolo Gallarati
127-136
PDF (Italiano)
Educational Approaches
La “musica degli angeli”: Josquin Desprez al liceo
Cesarino Ruini
137-150
PDF (Italiano)
Opera, evento e storytelling. Costruire la Storia attraverso la musica d’arte
Maria Rosa De Luca
151-171
PDF (Italiano)
Apprendere la Musica assieme alla Matematica: “Doremat” tra sperimentazione, ricerca e didattica
Carla Cuomo
173-201
PDF (Italiano)
Language
English
Italiano
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Keywords
Current Issue
↑
Back to top